Vége az Apple-Google háborúnak!

14brawl_1-popup_1.jpgLegalábbis Eric Schmidt szerint. Ja, és persze a Google nyert.

A Bloombergnek adott interjújában jelentette ezt ki a Google korábbi vezetője. Kifejtette, hogy a mobilháború hasonlatos ahhoz, ami majd' 20 évig az Apple és a Microsoft között zajlott, és már a számok is egyértelműen mutatják, hogy melyik oldal került ki ebből győztesen.

Az Android néhány évvel ezelőtti megjelenése óta igen jelentős fejlődésen ment keresztül, és jelenleg a piac 70%-át birtokolja. Naponta 1,3 millió Android készüléket aktiválnak, ez a szám májusban még csak 4-500 ezer közötti volt. Az elemzők szerint ez a trend nem lassul, és az elkövetkező négy évben sem fog ez valószínűleg megváltozni. Az okostelefonos szegmensen túl a tablet piacon is jelentős ütemben megindult a terjeszkedés, a Google itt szinte kizárólag az almatortából harap ki egyre nagyobb szeleteket.

A Microsoft-hasonlat találó, hiszen a cég úgy terjeszkedett a kilencvenes években, hogy mindenféle licensz- és használati megállapodást kötött a piac szinte összes gyártócégével, miközben az Apple ragaszkodott a saját gyártáshoz, és semmilyen vonatkozásban nem engedte el a gyeplőt. Hogy ez a termék minőségét hogyan befolyásolta, az nyilvánvaló, ugyanakkor a felhasználói igényeket jobban ki tudta elégíteni a rendkívüli választék a PC és alkalmazás-piacon. Az Android platform is hasonló cipőben jár, számos gyártó licenszeli a terméket, csak épp teljesen ingyen. Ez rendkívüli mértékben hozzájárul a gyors sikerhez.

A Google+ szolgáltatásról is érdemes pár szót ejteni. Jóllehet a jelenlegi 100 millió feletti aktív felhasználó még jócskán elmarad a Facebook milliárd feletti tömegétől, nem szabad elfelejteni, hogy a koncepció teljesen fordított.  Míg a Google az alapszolgáltatásokra (kereső, hírek, gmail, gtalk) építette fel a közösségi hálót, addig ezt a Facebook fordítva teszi: előbb a háló, utána az üzenetküldés és a többi szolgáltatás. Az okostelefonok erőteljes Google-függősége jelentős mértékben elősegíti a G+ térnyerését, hiszen lassan mindent teljesen integráltan egy felületen végezhet majd a felhasználó. Ugyanakkor a Facebook hasonló törekvése egyelőre úgy látszik, nem örvend akkora népszerűségnek, hiszen felhasználók milliói háborodtak fel azonnal, amikor önkényesen megváltoztatta az email elérhetőségüket a fészbukos emailcímre az adatlapon.

Szerintem a háború nem ért még véget, de a felhasználók érdekét leginkább az szolgálná, ha ez nem a tárgyalótermekben, hanem versenyben, fejlesztésben, új és jobb szolgáltatásokban manifesztálódna.

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!

Címkék: Android iOS Hirek