F1™ 2013 Timing App - Premium - Grafikus F1 infók valós időben

Érezd magad a sportriporter székében, informálódj gyorsabban az élő adásnál!

logo.pngEgy különleges app-ot szeretnék bemutatni nektek, mellyel kifejezetten a Forma 1(Formula One) fanatikusoknak, a Forma 1-gyel most ismerkedőknek és a sportstatisztikáért rajongóknak szeretnék kedveskedni. Nagyon gyakori, hogy amikor nézzük a Forma 1 közvetítést kíváncsiak lennénk a részletekre, minden apró mozzanatra, a műsorszerkesztők hamar elkapják a statisztikák képeit, kedvenc versenyzőnkről kevés adatot közölnek. Bemutatandó alkalmazásunk e bosszantó dolgoknak vet véget. Itt te szabod meg kiről - miről mennyi és milyen statisztikát szeretnél kapni, hogyan jelenjenek meg az eredmények, akár megállíthatod a futam egy adott állását... Érezd magad a sportriporter székében, mert ami most eléd tárul igazi csemege lesz ez a hivatalos F1™ 2013 Timing App.

cimlap_550x268.png
Teszt a Malajziai Nagydíjon keresztül

A futam előtt

Fellépve a Google Play-re beírjuk, hogy F1 Timing app, egyből legördül az idei és az előző évek, 2011-2013 alkalmazásainak listája, látjuk a 2013-as Timing app-ból van ingyenes és fizetős verzió is. Először ajánlott az ingyenes, basic verzió kipróbálása, csak utána töltsük le a Prémium app-ot, mert bizony igen borsos az ára és ha nem kellően fut aktuális hardverünkön... Ha nagyon megtetszik az alkalmazás, visszamenve az időben letölthetjük a 2011-2012-es app-okat is újra átélve a régi futamok izgalmát, visszanézve kedvenc pilótánk diadalútját.
Miután megnéztem a webáruházban az app képeit és a felhasználói véleményeket, láttam hogy kisképernyős telefonomon bizony nem lesz az igazi, ezért egy 7 " colos WayteQ tabletre telepítettem fel.

001_238x406.png 002_238x406.png 003_238x406.png

Még 24 perc a kezdésig - kezdő pozíciók a malajziai pályán - az idei futamok teljes listája 

Elindítva az alkalmazást, egyből rákérdezett, hogy szeretnénk e valós idejű információkat, (ha be van kapcsolva a mobil-adatforgalom, vagy a WiFi akkor kérhetjük) egy igen válasz után feljött egy nagyon látványos kép, amelyen a malajziai futam pályája volt látható, nagyon szépen kidolgozva. A képernyő bal felső sarkán kis visszaszámláló mutatta még szűk fél órám van a versenyig, gondoltam addig megnézem az előző Ausztrál futam adatait. A bal felső sarokra kattintva a kis F1 jelre, elnavigáltam a Races fülig, ahol az Ausztrál lobogóra tapolva letöltöttem az előző futamot, amely statisztikáiban és a futam egyes részleteiben teljesen elmerültem. A startzászló libbenése előtt még pár infót megnéztem a Malajziai pályáról... Az alkalmazás a versenyzők autóiban lévő GPRS-ek adatainak felhasználásával, az F1 hivatalos központi adatbázisának segítségével ad valós idejű helyzetjelzést, követési lehetőséget, egyéb friss, ropogós statisztikákat.

004_238x406.png 005_238x406.png 006_238x406.png

Infók a malajziai pályáról - táblázatok az első időmérő, az első néhány éles kör és az előfő futam alapján

Éles verseny

3, 2, 1, 0 start! Már el is kezdődött az első kör, a versenyzőket kis pontok jelölik, akik pozíció köre felett nevük első 3 betűje látható. Az első pilóta neve zölddel van bekeretezve. Alapból a pálya felett egy hosszú statisztika sor jelenik meg, ahol rengeteg adat található: 1 oszlopban a pozíciók, 2-ban a versenyzők nevét látjuk, később az időket, köridőket, box utca kiállásokat, abroncshasználatot stb... Tapoljunk kedvenc versenyzőnkre, a térképen jól elkülöníthetően sárga lesz a nevét jelző buborék és kis csillag fogja mutatni éppen aktuális helyzetét. Kedvencünk kijelölése után az időoszlop átpozícionál és megmutatja, hogy az előtte lévők mennyivel vezetnek, az utána lévők mekkora hátrányba vannak hozzá képest. A térképen választott versenyzők előtt és mögött is megjelenik a kis időbuborék. A térkép feletti táblázaton húzzuk hosszasan ujjunkat, mert kb. háromszori kelet -nyugat irányú tapolás után is újabb infókat kapunk a teljesség igényével. A táblázat alját le-föl tudjuk húzogatni, attól függően mennyi statisztikát szeretnénk látni a térképes pozíciójelzés előnyére vagy hátrányára (ld. a poszt alján linkelt kisvideót). Érdemes időnként elfektetve vagy állítva nézni a tabletet, mert így jobban be tudjuk magunknak állítani a nekünk ideális nézetet.

006a_238x406.png 007_238x406.png

Ajjaj, Alonso kiesett (pirossal) - A pilóták és a mérnökök beszélgetése (zöld) zászlópozíciók (piros)

Eltelik pár kör némi izgalom és néhány csapat kiesése után a kevésbé izgalmas körök alatt nézzünk kicsit szét.! Az F1 fülön lekérhetjük a pilóták, csapatok előző statisztikáit, minden egyes pilótáról részletesen olvashatunk. Alul a Setup fülön rengeteg beállítást eszközölhetünk pl.: verseny helyszín, élő vagy utólagos adatok, tippek mutatása, álló vagy kiesett autók mutatása, szektor idő beállítások, riasztások, sebességek mutatása, térkép pozicionálás, alkalmazás-, kommentek nyelve, Twitter megosztási beállítások.

11_238x406.png 12_238x406.png


Autóversenyző és csapat infók - kire vagytok kíváncsiak?

Újabb izgalmas körök után lekértem ismét a statisztikákat a teljes mértékben pozícionálható (fel-le és oldalra méretezés az Excelhez hasonlóan) táblázatokban. Izgalmamban hirtelen nem is tudtam hova nézzek :)! balra rendeztem a 3 kvalifikációs futam eredményét jobbra a fő statisztikai táblázatot, valós időben láttam ki van a box utcában, ki az aki éppen kiáll ás elindul. A zöld, piros és sárga színek remekül segítettek az eligazodásban. A felső kék és lila színek, pedig az egyes oszlopok, az élen járó versenyzők adatait tették számomra közérthetőbbé. Felállítottam a tabletet és a szomorú TV-s hírek után láttam bepirosodott a táblázatban egyik kedvenc versenyzőm neve, mely azt jelentette kiesett.

19_238x406.png 20_238x406.png

Változik a helyzet - 5. oszlop abroncs 6. oszlop szektorinfók percről percre - már 3-an kiestek (piros)

A beállításoknál benyomtam a kis zászlót és a mikrofont is, így az összes sisakkamerás beszélgetés és az összes pályán tett zászlójelzés menüje is megjelent, majd oldalra kihúztam a kis táblát. Olvastam, hogy az egyik vezető pilóta jobb oldali kereke elkopott, a 3. helyen álló versenyző benzinje, alig tart ki a futam idejéig, adrenalin szintem csúcsára emelkedett. Bezártam a menüket a fő térképre koncentráltam, jobboldalt alul jelentek meg a pilóták és a mérnöki csapatok közötti beszélgetések. A futam vége felé, barátaimnak is megosztottam a híreket Twitteren a madaras logóra tapolva.

15_343x201_1.png 16_343x201.png
17_343x201.png 18_343x201.png

Kövessük Webbert, Vettelt (sárga jel) - hú ez nagyon szoros - elő a statisztikát

Eljött az utolsó kör ideje, hatalmas küzdelem bontakozott ki az élen. Az első két pilóta neve néha úgy kitakarta egymást, hogy a TV és a tablet között kellett sasszézzon a szemem. Már alig volt pár méter hátra libbent is a célzászló, bejött az első, második autócsoda és így tovább. Pezsgőbontás közepette lekértem a végső eredményeket: helyezés, teljes pályaidő, különböző pozícióidők, az egyes körökhöz kapcsolódó statisztikákat; pontokat, csapatpontokat, szemléletes ábra mutatta, versenyzőkre lebontva a kulcsfontosságú kerékhasználatot, (ez az egyik legérdekesebb), a labor időt stb. A győztes adatait az eddigieknél is részletesebben tanulmányozhatjuk.

22_343x201.png 23_343x201.png
24_343x201.png 25_343x201.png


Az utolsó körök - dicsőségfal- abroncshasználati táblázat - összesített pontverseny 2 futam után

Az örömmámor után, hogy kedvenc pilótám előkelő helyen végzett, a news fülön lekértem a friss, ropogós híreket és már elkezdtem tájékozódni a következő, kínai futam pályainfóiról.

26_238x406.png 27_238x406.png 28_238x406.png

A győztes adatai - végleges köridők - jövőbe tekintve, Kínai futam

Összefoglalva az app főbb opciói

  • Valós idejű GPS alapú helyzetpozíciók
  • Valós idejű időadatok
  • Valós idejű szöveges kommentálás 3 nyelven
  • Azonnal frissülő eredménytáblázatok
  • Kövesd kedvenc F1 pilótádat
  • 2,5 D-s látványos forgatható, zoom-olható térkép
  • Részletes abroncsinformációk
  • DRS zónainformációk
  • F1 hírek percről, percre
  • Pilóták és a mérnökcsapatok közötti beszélgetések, kijelzése
  • Kijelölt pályarészről - zónainfók
  • Folyamatos valós adatforgalom az F1 adatbázis és kütyüd között
  • Folyamatos teljes prémium F1-es hozzáférés
  • Infók a régebbi, az aktuális és a jövőbeli futamokról
  • Utólag is letölthető teljes futaminfók, végignézhető versenyek
14_238x406.png 21_238x406.png


Az app beállítási lehetőségei, információk az alkalmazásról

Grafika, kezelhetőség

Az alkalmazásnak nagyon szép, részletes grafikája van, a pálya minden részét kiválóan belátjuk. A TV-t nézve a pályán minden apró részlet ott van, ahol annak lennie kell. Harmonikus visszafogott színek, jól kivehető elemek, pontosság jellemzi a grafikai környezetet. A pilóták megjelenítése a hozzájuk rendelt információk kijelzése egyszerűen profi. A táblázatok és statisztikák tömegét érdekesebbé teszik a többrétű színkódok, melyek a laikusok navigálását is segítik, a kis ábrák, mellékinfók és menüikonok is egységesek, kifejezetten profi grafikai csapat munkáját dicsérik. Ahhoz hogy az alkalmazást élvezni tudjuk minimum nagyképernyős okostelefonra lesz szükségünk, tableten a legjobb.
Kezelhetőség szempontjából verhetetlen app, annak ellenére milyen sokrétű menüvel és rengeteg táblázattal rendelkezik pillanatok alatt elő tudjuk rántani bármelyik statisztikát, könnyen tudjuk pozícionálni a táblázatokat. Jó ötlet a visszanézési lehetőség, az adott helyzet kimerevítése, melyhez egy ujjmozdulat elég. A térkép kicsinyítése, forgatása, a kis jobb oldali alsó pozicionáló nyíl bőséges kényelmi funkciókat ad. A statisztikai és képi megjelenítést tekintve mindenki be tudja állítani maga számára a legideálisabb nézetet.

nyertesek_343x201.png Screenshot_2013-03-24-10-52-50_343x201.png

A Malajziai futam nyertesei, az Ausztrál futam győztesei

Összegzés

Minden téren nagyon komoly alkalmazást kapunk, mely már szinte túllép az app fogalmán:). Egy nagyon fullos képi megjelenéssel ellátott, hatalmas valós idejű adatbázist tarthatunk kezünkben. Néhány adatot hamarabb megtudunk, mint a televíziós műsorvezető:). Mind, grafikát, kezelhetőséget tekintve egy rendkívüli hiteles, hasznos hivatalos F1-es progit tudhatunk mobil kütyünkön.
Mindössze csak néhány apró hátrányt tudnék mondani: kisképernyős telefonon nem igazán élvezető az alkalmazás. Az akkumulátort a valós idejű mód használata bizony - bizony erőteljesen igénybe veszi. App-unk ára elég borsos, de ezért a pénzért cserébe az idény összes futamát valós időben követhetjük, olyan statisztikákat is kapunk, amelyek máshol nem szerezhetőek be, az eltelt futamokat teljes mértékben újranézhetjük , a jövőbeli futamokról is komoly tájékoztatást kapunk, percről percre tájékozódhatunk hivatalos F1-es infókról. Az app teljes harmóniában van a TV-s közvetítéssel, oly mértékben kiegészítik egymást, hogy ha egyszer használtad, többet nem fogod a közvetítést megtekinteni nélküle.

Kedcsináló kisvideó - Nagyon szép app a számok, a gyorsaság és az adrenalin jegyében

Paraméterek

Mobil operációs rendszerek: Android 2.2 vagy újabb, iOS 5.0 vagy újabb
Ár: Androidra a basic verzió ingyenes, a Prémium verzió 34 Dollár, iOS-re a basic ingyenes, CP változat 7 CHF
Telepítési méret: Androidra 17 MB, iOS-re 21 MB
Letöltési lehetőség Androidra és iOS-re:

playstore-icon.png appstore-icon.png



Weboldal: http://www.softpauer.com/site/
Értékelésem 5 / 5

Hát ez izgalmas volt, fel a sisakokat, égjenek a motorok , izzítsuk a tableteket - irány a kínai futam :)!

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!