Evolveo XtraPhone 5,3 QC

Nagy képernyő egy kis gyártótól

Alig pár nap telt el a sajtóbejelentés és aközött, hogy megkaptam a készüléket, és nagyon örültem neki, hiszen már előre fentem a fogam erre a telefonra. Kiderül mit is tud alkotni egy kis gyártó a nagyok árnyékában. A gyártó pont az árérzékeny vásárló réteget célozta meg, és előre vetítem, szerintem jól tette. A készülék annyira új volt, hogy én bonthattam ki először a dobozt. Ezt ezúton is köszönjük az Evolveonak a teszt készüléket.

_DSC0034.JPG

Doboz, tartozékok, külső:

A doboz szép méretű, fekete rajta a készülékkel, ami hirdeti, hogy itt bizony négymagos készülékről van szó, mint azt már Facebook oldalunkon láthattátok. A hátoldalán pedig rövid információ és egy QR kód, hogy még többet megtudhassunk a készülékről. felbontva szembe találjuk magunkat a hatalmas készülékkel. Alatta a következő szinten feltárul a kánaáni ajándékhalom. Nah jó ez enyhe túlzás volt. Szóval van némi papír alapú kézkönyv, egy meglepően jó minőségű fülhallgató, szokásos töltőcsatlakozó és adatkábel. Ezeken kívül kapunk egy kijelzővédő fóliát, törlőkendőt és egy tokot is kapunk, mindez a készülékhez illő fehér színben. Őszintén megmondom a microSD kártyát hiányoltam csak a csomagból.

_DSC0046.JPG

A készülék külseje szerintem átlagos, ha a mérete nem is annyira, hiszen  153 x 78 x 11 mm a súlya pedig mindössze 210 gramm. Szemből az 5,3 hüvelykes qHD 960 x 540 pixel felbontású IPS kijelző köszön vissza, ami szerintem gyönyörű. Oké manapság nagyobb felbontást várunk egy ekkora készüléktől, de nagyon meg kell néznünk, ha pixeleket akarunk keresni. Alatta a szokásos három kezelő gomb, felette pedig a hangszóró a szenzorok és az előlapi VGA felbontású kamera. Jobb oldalt az ezüstös sávban találjuk meg a hangerő szabályozó gombokat fölöttük pedig a bekapcsoló/ képernyő feloldó gombot. 

_DSC0025.JPG

A készülék tetején találjuk a jack csatlakozót. Bal oldalon semmi sincs, és alul találjuk a töltő csatlakozót. A készülék hátlapja műanyag, de a jobb minőségű, kellemes fogású. A hátlapon felül találjuk a specifikáció szerint 8 megapixeles, a készülék szerint 12 megapixeles kamerát mellette pedig a LED villanót. Alatta kicsivel a gyártó logója és a készülék aljához közel a hangszórót találjuk. Az igazi érdekesség a hátlap alatt található, ugyanis a készülék két SIM egyidejű kezelésére alkalmas. Az összeszerelési minőség kiváló, sehol sem recseg, nagyon jól összerakott kütyü.

_DSC0051.JPG

Hardver, szoftver:

A készülék mint a neve is sugallja négy magos processzort kapott, mely magonként 1,2 GHz-es órajelen üzemel, a grafikai feladatok ellátására PowerVR SGX 544MP van a motorház alatt, mindezt 1 GB RAM támogatja. A felhasználónak 4 GB belső tárhely áll rendelkezésre, de ezt microSD kártyával még 32 GB-tal megnövelhetjük. Természetesen futtattam teszteket is amik eredményeit meg is osztom veletek. Geekbench: 1338, Antutu: 13946, Smartbench: 3562/2605, Quadrant: 3963. A számokból kitűnik, hogy annyira nem is gyenge készülék. 

_DSC0022.JPG

A készülék Android 4.2 Jelly Bean rendszerrel a fedélzetén érkezik, ami már nem a legfrissebb de azért nem panaszkodhatunk, hisz van olyan gyártó, aki még erre sem frissítette idei csúcskészülékét. A kezelőfelületét a gyártó nem is változtatta meg, így az alap Android felületet élvezhetjük, ami a véleményem szerint nem baj, hisz mostanra sokat fejlődött a rendszer ezen a téren is. A készülék gyorsan teszi a dolgát a teszt alatt egyszer sikerült megakasztanom, akkor is több játékot indítottam egymás után. Appok közt sem találunk sok extrát van Movie Studio, ami egy video szerkesztő program, van QuickPic, ami képnézegető. Aztán van ilyen, hogy Cellán belüli adások erre nem sikerült rájönni mire is jó, aztán van Vezeték nélküli beviteli eszköz, amit nem próbáltam ki. 

Multimédia:

Mint említettem a kamera szoftver szerint nagyobb felbontású, mint azt a gyártó megadta leírásban. A képek egész jók, van HDR és panoráma mód is, videót viszont csak 720p felbontásban képes rögzíteni. Ez nem is igazán probléma. Videókat gond nélkül viszi akár 1080p felbontásúakat is. Zeneileg a készülék fülhallgatójával nagyon ott van, és a lejátszó ugyan alap, de ez is tud mindent ami elvárható. Van FM Rádió is ami szintén jó pont. 

2013-08-07 19.51.58.png 2013-08-07 19.52.04.png

Ezen a kijelzőn simán vállalható a böngészés is, és nagyon jó élmény, reggelente ezen olvasni a híreket. A játékokat gond nélkül viszi, csupán a nagyobb játékoknál a tárhellyel lesz problémánk. Véleményem szerint simán vállalhatóak a képességei. Mint ezt az alábbi képeken láthatjátok.

Adatátvitel, összegzés:

A készülék két SIM-et is képes használni egyszerre, ilyenkor az elsődleges 3G (WCDMA) míg a másodlagos 2G (GSM) kapcsolatra képes. A készülékben van  GPS/A-GPS/GPS EPO is. Wi-Fi-ből tudja a b/g/n -et is és tud hotspot-ként is üzemelni. Továbbá van Buetooth 4.0 is. Kijelenthetjük, hogy van itt minden mi szem-szájnak ingere. 

_DSC0027.JPG

A készülék akkumulátora 2300 mAh-s amivel nekem  átlagosan másfél napot bírt ki, és szerintem ez egész jó. A tesztet nagyon élveztem és nagyon jó készüléket próbálhattam ki, és bátran merem ajánlani azoknak akik egy jó készüléket akarnak, nagy kijelzővel, de nem szándékoznak százezreket költeni, igen jól olvastátok, nem kerül 100 ezer forintba hanem már 70 ezer körül hozzá lehet jutni, ami egy elég jól belőtt ár. 

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!