Virtuális valóság mobilon?

Nap, nap után jönnek a hírek az Oculus Rift háza tájáról. Hol a Facebook vásárolja fel, hol a az Alien Isolationt demózzák rajta, hol arról cikkeznek, hogy John Carmack már vadul dolgozik az Android SDK-n. Mikor lesz ebből mindenki számára elérhető kész termék? Ha igazak a legfrissebb hírek, akkor 2015 előtt nem valószínű, hogy a $350 körüli CV1 piacra kerülhet.

oculus-rift-dev-kit-2.jpgPár lelkes fejlesztő, azonban úgy gondolta, hogy nem kell megvárni a Rift megjelenését, hiszen a mobilokban szinte minden adott ahhoz, hogy a felhasználókat beszippanthassa a virtuális tér. Az LCD, vagy AMOLED kijelző lehetne a megjelenítő, és a giroszkóp a fejmozgás követésére is tökéletesen alkalmas. Adott volt tehát az ötlet, már "csak" egy VR headsetre volt szükség, hogy tökéletes legyen a 3D-s élmény.

shadowgun.png

Az első, megvásárolható példányt - tudtommal - Stefan Welker készítette el, és 60€-ért bárki hozzájuthat Durovis Dive néven.
Az device maga rendkívül egyszerű, mindössze a két lencséből és egy "műanyag dobozból" áll, amibe beilleszthetjük a mobilunkat. Egy elektronikát nem tartalmazó, teljesen passzív eszközről van szó.

dive_4.jpg

durovis-dive-model.jpg

A műanyag lap bepattintása után kezdődhet az igazi 3D-s élmény élvezete. Illetve még egy dologra szükségünk lesz - egy kontrollere, hiszen a készülék kijelzőjét nem tudjuk a továbbiakban touchscreenként irányításra használni. Szerencsére ma már elérhető áron gyárt a Moga, az iDroid, vagy néhány más gyártó a mobilok számára is bluetooth alapú kontrollereket. Aki nem szeretne 8 000-10 000 Ft-ot erre költeni, az rendelhet Kínából egy utángyártott Playstation 3 kontrollert, szállítási költséggel együtt 2 000 Ft-ért. Nekünk két hét alatt megérkezett és tökéletes minőségű, remekül együttműködik a telefonokkal.

Rechargeable-USB-DualShock-3-Wireless-Controller-for-Playstation-3-PS3--Black-_ijbu1315276686718_zpsf948c9ff.jpg

Az utóbbi időben elég komoly hype alakult ki a VR körül, több gyártó is "rámozdult" erre a területre és sorba jelentik be a Durovis Dive-hoz hasonló headseteket, $100 körüli áron (pl. vrAse, AntVR, VR2GO, stb.). De az igazi meglepetést a Google okozta, amikor az I/O 2014 éves konferenciján kartonpapírból összeragasztható VR headsettet osztogatott a fejlesztőknek. :)

784000293309856582.jpg

Jelenleg mi is egy olyan I. Világháborús multiplayer dog fight játékon dolgozunk, ami támogatja ezt a technológiát. Óriási - és néha gyomorforgató :) - élmény ülni a Vörös Báró háromfedelű Fokker Dr1 repülőgépében, és teljesen szabadon körbekémlelni a 3D-s eget, hogy honnan érkezik az ellenség, akit a következő pillanatban vagy szitává lövünk, vagy gondolkodás nélkül ő teszi ugyanezt.
Természetesen a játék játszható lesz VR headset és kontroller nélkül is, de az élmény, amit ez az egyszerű, de nagyszerű eszköz hozzátesz a játékhoz, az szavakkal nem igazán leírható.


A Durovis Dive saját Unity SDK-val rendelkezik, azonban mi ezt lecseréltük és sajátot írtunk, mivel a "gyári" fejlesztőeszköz iOS-re és Androidra volt elérhető, míg a sajátunk ezek mellett támogatja a Windows Phone 8 és Blackberry 10 platformokat is.
Aki szeretne többet megtudni a mobil alapú VR-ról, vagy magáról a játékról, az jöjjön ki a VR Day-re, a Dürer Rendezvényházba augusztus 24-én, ott fogjuk átadni a tapasztalatainkat a nagyközönségnek, amit a fejlesztés alatt szereztünk!

A bejegyzés eredetije az Artex Games saját blogján jelent meg, az újrapublikálás a szerző hozzájárulásával történt (forrás: link)

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!