Potion Blast Mania, avagy Bejeweled újratöltve

icon.pngSzinte mindenki hallott már a Bejeweled nevű 2001-es játékról, aminek a lényege, hogy a különböző kövekből legalább 3-at egymás mellé juttassunk. Valljuk be, szép és jó játék, de hamar unalmas lesz, hiszen csak a pontszám számít, semmi más. A Potion Blast Mania nevű magyar fejlesztésű játék viszont ezt a hibát küszöböli ki, hiszen az alapja a Bejeweled játék logikája, csak ki van egészítve, ezzel sikerült fenntartaniuk a játékosok érdeklődését.

A játék során különböző állomások feladatait kell teljesítenünk. Összesen öt szint van, szintenként 10 feladattal. Van amelyik könnyebb, van, amelyik nehezebb, illetve van, ahol le kell győznünk a főellenséget. Őszintén szólva amikor elkezdtem a játékot, egyszerűen túl egyszerű volt, de ahogy haladtam benne egyre tovább, úgy vált egyre nehezebbé is. Nagyjából az ötödik küldetés környékén elkezd gondolkodtató lenni, hiszen vagy meg van határozva, hogy hány lépéssel kell teljesítenünk az adott küldetést, vagy pedig az, hogy mennyi időnk van összeszedni az adott pontszámot. Nem egyértelmű, hogy melyik feladatok a könnyebbek, melyikek a nehezebbek, mert egyrészt nagyban függ a szerencsénktől, másrészt pedig el kell gondolkodni a lépéseken, mert ha gondolkodás nélkül csináljuk, el fogjuk bukni a feladatunkat.

1.jpg 2.jpg

Minden egyes küldetésnél 5 életünk van, ami annyit jelent, hogy ennyiszer tudjuk újrakezdeni az adott feladatot. Ha nem sikerül ennyiből teljesíteni, In App Purchase segítségével vehetünk extra életeket, vagy extra lépéseket és időt, vagy pedig várunk 20, illetve több percet, attól függően, hogy eddig mennyi töltődött vissza. Sajnos a visszatöltődés egyre több ideig tart, így a második élet már 30 perc. Első nekifutásra az első főellenséget nem sikerült elérnem, mert elfogyott előtte az összes életem, másodjára viszont sikeresen megküzdöttem és le is győztem a gonosz boszorkányt.

3.jpg 4.jpg

Nyilván felmerül bennetek, hogy egy ilyen típusú játéknál hogyan is zajlik a "harc" a főellenséggel, mert valljuk be, nem egyértelmű. Úgy néz ki, hogy a játék meghatározza, hogy milyen színű üvegek (mert itt nem kövek vannak, hanem színes flaskák) segítségével lehet megsebezni az ellenfelünket. Ha sikerül az adott színekből összerakni a hármat egymás mellé, akkor a mágus, akivel vagyunk, megindítja a támadást, és szépen lassan csökken az ellenfél élete. Vissza ugyan nem tudnak támadni, de a mi életerőnk bizonyos értelemben a hátralevő lépések száma, hiszen ha elfogy, akkor veszítünk egy életet, és kezdhetjük újra a pályát.

 

A játék egyrészt nagyon jól ki van találva, egyszerű is, de a feladatok mégis kihívást okoznak, másrészt viszont a 20 perces korlátozás elég zavaró tud lenni, így ha a buszmegállóban a buszra várva elfogy az összes élet, akkor sajnos nem tudjuk rögtön folytatni, ezzel pedig kiesünk a ritmusból. A Google Play linken található kommentek alapján nem tökéletes, például előfordulhat, hogy frissítéskor újra kell kezdeni a játékot, illetve azt is írják, hogy az első szint után nagyon erőltetik az In App Purchase-t, hogy tudj tovább játszani, de sajnos még nem jutottam el a második szintig, így ezt nem tudom se megcáfolni, se megerősíteni, ám amint sikerül, frissíteni fogom a leírást. A játék ingyenes, valamint iOS és Android-ra is elérhető.

Letöltés Android-ra:

googleplay.png

Letöltés iOS-re:

appstore.png

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!