LCD, okostelefon és táblagép marad a sláger idén karácsonykor.

2014. 12. 16. - Közeledik a karácsony, magas fordulatszámon pörög az ajándékok beszerzése. Az áruhitelezésben piacvezető Cetelem adatai szerint a vásárlásokkal párhuzamosan az áruhitelezés is jelentősen megnő, a webáruházak térhódításával pedig egyre többen igényelnek online áruhitelt. Az interneten hitelt igénylők között generációs szakadék már nincs, mert nemcsak a fiatalok, hanem a középkorúak is ugyanolyan gyakran választják ezt a csatornát, azonban a nemek között még mindig óriási a különbség a férfiak javára.

Novemberben és decemberben nemcsak a kiskereskedelemben, az áruhitelezésben is főszezon van, hiszen sokan karácsonyra tartogatják egy-egy nagy értékű termék megvásárlását, amellyel az egész családnak örömet szereznek. Az ilyen „családi ajándékokat” pedig nem feltétlenül kívánják egy összegben kifizetni. Az éves áruhitelezés mintegy egynegyede történik az év utolsó két hónapjában: az élénkülés a műszaki és a barkácsáruházakban már november elejétől érzékelhető volt.

 Online vásárlás, online hitelezés

 Az internetes hiteligénylések térnyerése idén is folytatódik. „Az online vásárlásokhoz kapcsolódó áruhitel igénylések terén nagymértékű emelkedésre számítunk a karácsonyt megelőző időszakban a 2013-as számokhoz képest” – mondta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.

 A növekedés azzal magyarázható, hogy egyre többen igyekeznek elkerülni az ünnepek előtti tömeget úgy, hogy a parkolóhely-vadászat és a pénztáraknál történő végtelennek tűnő sorban állás helyett inkább interneten választják ki és vásárolják meg a meglepetéseket. Így nem kell foglalkozniuk az üzletek nyitva tartásával, és a nehéz berendezések hazaszállítását sem kell magukra vállalniuk. „A számítógép előtt ülve vagy tablettel az ölben a hitelfelvétel is kényelmesebb és lehetőséget ad a feltételek alapos átvizsgálására; ezáltal megfontoltabb döntést hozhatunk arról, hogy milyen konstrukciót választunk” – tette hozzá a marketingigazgató.

logo-cetelem.png

Nincs igazi meglepetés a fa alatt

A Cetelem szakértői szerint a műszaki cikkek közül – a tavalyi évhez hasonlóan – idén is az LCD-tévék, az okostelefonok és a táblagépek lesznek a legnépszerűbbek. Az átlagos igényelt hitelösszeg – személyesen vagy online igénylés esetén is – jóval meghaladja a 100 ezer forintot.

Érdekesség, hogy azok között az internetes vásárlók között, akik áruhitelt igényelnek, kétszeres a férfiak aránya a nőkével szemben. A jelenség azzal függhet össze, hogy a műszaki cikkek területén a férfiak a döntéshozók a magyar családokban.

Már nem igaz az, hogy kizárólag a fiatalok vásárolnak az interneten. A Cetelem adatai szerint ma már a 35 év felettiek közül is egyre többen döntenek úgy, hogy online szerzik be azokat a dolgokat, amelyekre szükségük van: az online hitelt igénybe vevő Cetelem ügyfelek közel fele 35 év feletti.

A körültekintésre mindig szükség van

„A kényelem mellett számos egyéb előnnyel jár az online vásárlás, hiszen a vevőt az általános szavatossági és jótállási jogok mellett az interneten vásárolt árucikkek átvétele után elállási jog is megilleti. Ennek értelmében 14 naptári napon belül visszaküldheti a terméket, a kereskedőnek pedig kötelessége visszavenni és visszatéríteni a teljes vételárat.” – mondja Lukácsi Zoltán. „Ugyanakkor a körültekintés itt is megtérül: mielőtt megadjuk a fizetéshez szükséges adatokat, ellenőrizzük le, mennyire megbízható a webáruház, illetve használjunk árösszehasonlító oldalakat annak érdekében, hogy a legkedvezőbb ajánlattal élhessünk” – javasolja a marketingigazgató.

***

A Magyar Cetelem Bankról:

A Magyar Cetelem Bankot 1996-ban alapította a francia Cetelem S.A., mely 1999 óta a BNP Paribas csoport tagja. A bank a francia tapasztalatok adaptálásával rövidesen a fogyasztási hitelek piacvezető specialistájává vált hazánkban. A bank magyarországi tevékenységét áruvásárlási kölcsön értékesítésével kezdte, 1999-ben indította el a hitelkártyák kibocsátását. A Cetelem 2001-ben az áruhitelezésben, majd 2005-ben a hitelkártya-kibocsátás terén is piacvezetővé vált. Személyi kölcsönt az ezredforduló óta nyújt ügyfelei számára. A Bank 2006-ban indította el online személyi kölcsön szolgáltatását, 2010-óta pedig Magyarországon egyedüliként a Cetelem online áruhitel igénylési lehetőséget is kínál.  A Cetelem a felelős gondolkodás erősítésének érdekében 2011-ben indította el a Cetelem Zöldsuli Programot, melynek keretében azóta már 44 magyarországi általános iskola vált zöldebbé összesen 22 millió forintból. A Cetelem Zöldsuli 2012-ben harmadik helyezett lett a Magyar Adományozói Fórum (MAF) Az Év Társadalmi Befektetési Programja kategóriájában.

www.cetelem.hu

[x]

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!