Azért a Facebook néha tényleg nem tudja, mit csináljon jódolgában

Nem vagy éppen jó passzban, de odaülsz a gép elé, hogy nyomj pár posztot oldalaidra, mert fenntartasz némi promóció céljából néhány fészbuk oldalt. Aztán belépéskor jössz rá, hogy kiléptél, pedig nem, mert belépve maradsz mindig. De most mégse, ugyanis kiléptettek...

meztelenkedesesvideo.jpg

Aztán megtudod azt is, hogy le vagy tiltva, méghozzá 3 napra (azaz nem posztolhatok és reagálhatok, csak böngészgethetek). Most mi vaaaaaaan? Majd a drága fész feldob egy képet saját profilodból, hogy biztos, hogy ziher nem tartalmaz meztelenkedést, mert ha igen, akkor jó gyorsan kapcsold ki, és töröld és még hűdenagybajvanmertmilyenrosszfiúvagyte... 

Pedig a kép nem tartalmaz egy centi péniszt, de még egy fanszőrszálat és fél mellbimbót sem, ellenben néhány grafika található rajta, porszívó, meg némi kacat.

ezt_a_kepet_meztelensegnek_minositette_a_facebook_vagott.jpg

Vicces nem? Legalábbis a FB MI-ja ilyen kedvében volt... :-(

Majd közli a drága, hogy el lett távolítva egy tartalom, amit megosztottam. Tessék? Nagyon vigyázok arra, mit osztok meg, mert nem mindegy és dádá lesz, ha olyat osztok meg, amit nem szabad, mert a Fészbuk tűzzel vassal irtja a nem megengedett dolgokat. Persze, hogy mi a nem megengedett, azt senki nem tudja pontosan, csak sejti. Majd a "mesterséges intelligencia" illetve a kedves rajongó eldönti, mi lesz az, amikor bejelenti a "pucér" esetet.

No ez az "eset" egy humoros Facebook videó (igen, jól hallottad, face videó face-s megosztásáról van szó). Videó, ami most is vígan éli világát és sok milliós megtekintést élvez és ezeket a megtekintéseket továbbra is sok-sok megosztással szerzi, de a face mást nem büntet eltiltással, csak minket (meg esetleg pár kiválasztott oldal kezelőjét, de ezt nem tudni biztosan)  Mint ahogy továbbra is osztogat dolgokat az, akinek a megosztása adta az ötletet a mi megosztásunkhoz és nem tiltották le sem a videót, sem a videó szerzőjét, pedig elvileg "meztelenkedést" tartalmazó tartalmat tartalmaz az oldala. Vagy nem? DE, ebből a szempontból nagyon DE, mégis csak mi szívunk.

Íme a humoros videó linkje, minden bizonnyal most is megtalálod (a nyitókép is ebből a videóból lett kivagdalva).

Persze a Facebook felkínálja a maga kis űrlapját, hogy írd már meg, ha nem vagy elégedett a kilométer magas döntésükkel, és felhívják egyben a figyelmed, hogy nem tudnak minden bejelentést kivizsgálni, de azért köszönik.

Apropó "meztelenkedés": legalább olyan mértékű meztelenkedést tartalmazó kép, mint amiért tiltás jár (csak neked, csak itt, csak most) mint hirdetés, megjelenhet szolíd ajánlásként. Ilyet lehet. De kizárólag MÁSNAK szabad.

ezt_a_meztelenseget_megengedi_a_facebook_de_a_mi_posztunkat_eltavolitja.jpg

Szóval, összegezve, nem tudni, mi ez a diszkriminatív megközelítés? Talán többet kellene hirdetnünk? Lehet, hogy akkor megbocsáthatóak lennének ilyen megosztások is? Ezek után meggondoljuk. :-)

Végezetül álljon itt nyílt levelünk (vagy nevezzük bárminek), mert azért ez az eset elég bosszantó volt. Nem elég, hogy az organikus elérést maximálisan visszaszorítja a támogatott tartalmak javára, még azt a kevés organikus elérést is korlátozza tiltással...

 

Drága Facebook és tisztelt Mark (Zuckerberg)!

Ahelyett, hogy mindenféle felesleges újításba ölitek a milliárdokat, s így folyamatosan tesztelve a 2 milliárd felhasználót, a céges oldalakat segíthetnétek picit jobban érvényesülni (emlékezz csak, honnan indultál 11 évvel ezelőtt, kedves Mark), és nem folyamatosan elnyomni az organikus elérést. Mert megtehetnétek. Persze megértjük azt a mérhetetlen nyomást, amit a befektetők gyakorolnak rád, kedves Mark, de mégis. Csak picike segítséget.  Legalább felét annak az elérésnek, mint évekkel korábban volt. Lécci-lécci. Azt gondoljuk, hogy nem csak saját, hanem sok-sok másik Facebook oldal kezelője/adminisztrátora (Isten ments, hogy tulajdonosnak hívjuk őket) nevében is beszélünk.

Köszönjük.

 

Mi a tanulság? Manapság nagyon divatos, hogy a Facebook-on élj. Nem kell weboldal, nem kell semmi, csak egy fészes oldal és megvagy. Hát nem. Tanulj ebből a példából és ne alapozz kizárólag a fészre, mert egy tollvonás (azaz kattintás valakinek valahol fenn a FB-nál) és már nem is létezel. Mi tudjuk ezt kezdetektől és természetesen nem csak a Facebook-on "élünk". :-) Ha Te is tudod, akkor jó, ha most tudtad meg, akkor gyorsan cselekedj és indulj be más marketing csatornákon is.

Ezért aztán, most exit fészbuk, találkozunk 72 óra múlva, addig nyomom máshol. Majd azért visszatérek a tiltás után, mivel "kihagyhatatlan" lettél, giga-social-monopólium. :-)

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!