AutoKiller

Az első Android telefonomat 2009 októberében vettem, akkor kezdtem el a rendszerrel, romokkal ismerkedni, a programozás még csak távoli tervként szerepelt. Igyekeztem a rendszer működésének is utánajárni, mivel linux alapú az android ezért elég sok dolog már ismerősként köszönt vissza. Úgy általában eléggé meg voltam győződve arról, hogy task killer-re nincs semmi szükség Androidon.

Pár hét eltelte után viszont azt tapasztaltam hogy az újraindítást követő 1-2 nap használat után a rendszer mindig lelassult. Rájöttem, hogy egy újraindítással ez a probléma megoldódik.
Hogy kiderítsem mi ennek az oka telepítettem az adb-t (Android Debug Bridge, ami egyebek mellett shell elérést tesz lehetővé a telefonra), és figyeltem mi folyik rendszer szinten. Legnagyobb meglepetésemre az egyik telepített alkalmazás pörgette a processzort miközben a telefonnak alvó üzemmódban kellett volna lennie.

Első megoldásként telepítettem egy task killer alkalmazást, és elkezdtem erővel bezárni a problémás alkalmazásokat. Hosszú távon ez nyilván nem megoldás. Ezzel párhuzamosan pedig belefutottam egy fórumba ahol a rendszer szintű task kezelésről volt szó, itt a leírt módosítás egyrészt életképes volt másrészt megoldotta az összes fent említett problémát. A fenti módosítás elég alacsony szintű dolgokat érintett és így csak relatíve mély szakmai ismeretekkel volt alkalmazható, elhatároztam hát hogy írok hozzá egy GUI-t és így széles körben alkalmazhatóvá teszem. Így született meg az AutoKiller.

Habár a neve AutoKiller, ez kissé félrevezető: az alkalmazás nem terminál magától egyetlen alkalmazást sem, hanem az úgy nevezett „minfree” értéket változtatja, ami a rendszer "takarító" folyamatainak érzékenységére van hatással. Az alkalmazás emellett monitorozási céllal rendelkezik még egy alkalmazás és service listázó résszel is, ami teljes értékű task managgerré is teszi azt, bár az elsődleges feladata nem ez.

A programot írta:

Képek:


   
   
   
   

 

Letöltés Androidra:


Rusznyák Gábor


Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!