Hogyan legyél sikeres az alkalmazásboltokban? (1. rész)

Nemrég jelent meg a Microsoft fejlesztői blogján egy 10 pontos értekezés arról, hogyan lehet sikeres egy alkalmazás és a készítője a Piactéren, ám ez könnyedén lefordítható az összes többire is. Így most az összes platformra lefordítva közelítjük meg a kérdést.

1. Legyen kipróbálható az alkalmazás

Mindegyik platformon van lehetőség próbamódot biztosítani a felhasználóknak. Ez azért jó, mert meggyőződhet arról, hogy az alkalmazás megéri a pénzét. Windows Phone esetében jelenleg a Trial módot kell engedélyezzük az alkalmazáshoz, ám a WP8 és az összes többi platform esetén létezik In-App Purchase lehetőség. Sajnos Androidon csak külföldön van egyedül lehetőség fizettetni, de hát ez valószínűleg már így is marad. javaslat: alapíts egy kis céget az Unión belül bárhol.

2. Használj élő nyitólapi megjelenítést

Ez a Windows Phone esetében a Live Tile, Androidnál az alkalmazáshoz tartozó Widget, míg iOS esetén az ikon Badge felülete lehet. Láthatjuk, hogy ebből a szempontból az iOS adja a legkevesebb lehetőséget.

3. Használj Push Notificationt

WP és iOS platformoknál ez már egy jól működő módszer, Androidnál sajnos nincs jó módszer. Léteznek ugyan megoldások, ám ezekhez a telefonon futni kell egy kliens appnak. Ugyanakkor jó megoldás helyette a Widget, mely a Windows Phone ütemezett háttérügynükéhez hasonlóan időnként lefut, és képes figyelmeztetést generálni.

4. Biztosíts helyi hirdetéseket

Ha úgy döntesz, az alkalmazásodat hirdetésekkel teszed jövedelmezővé, engedd a beépített API-nak, hogy meghatározza a felhasználó helyét, így célzottabb hirdetések tudnak neki megjelenni, több az esély arra, hogy rábök a bannerre, így te is több pénzt kaphatsz érte.

5. Használd ki a platform sajátosságait

Mindhárom nagy platform sajátságos megjelenéssel bír, és a felhasználók nem szeretik az eltérő megjelenést. Mindig van rá mód, hogy az iOS gyönyörűen kidolgozott grafikáit, az Android kissé puritánabb natív kezelőfelületeit, és a Windows Phone infografikus felületét összehozd, hogy az alkalmazás mindegyiken beazonosítható legyen, ám mégsem eltérő a stílusa. Szintén figyelj oda, hogy az Androidon és a WP-n van Back gomb gyárilag, ne tegyél szoftveres gombot az appra, mint iOS-en.

(folytatjuk)

Képek:

   
   

 

Rusznyák Gábor

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!