Mobil hirdetési piac: Az iOS továbbra is vezet

Az Opera (webböngésző) közzétette a 2012-es év harmadik negyedévére vonatkozó mobilhirdetési jelentését, mely szerint még mindig az iOS eszközök tulajai célozhatóak meg a legjobban reklámokkal, míg az Android óriásit esve már csak a BlackBerry és a Symbian közé volt képes befurakodni.

Az Opera nem csak a 200 millió aktív felhasználóval rendelkező webböngészőjével van jelen ezen a piacon. A Facebook elől több online hirdetésre specializálódott vállalatot is elhappolt, így a mobilhirdetések piacáról nem csak a hasukra csapva beszélhetnek, hisz már több mint 10 000 mobil oldalon futó hirdetést felügyelnek, melyeken havonta 40 milliónál is több kattintást érnek el. Arról nem is beszélve, hogy 10-ből 8 hirdetésre mobilon kattintanak a weboldalak látogatói.

Az Apple készülékei átlagosan 1,64$ eCPM értékűek. Ez az szám lényegében azt mutatja meg, hogy 1000 kattintásonként mennyit keres az üzemeltető az oldalán elhelyezett hirdetésekkel. Az iOS családban az iPad vezet 4,42$ eCPM értékkel, míg az iPhone 1,48$ és az iPod Touch 0,82$ bevételt termelhet a kattintásokból. Az egyébként eladásokban gyengélkedő RIM és az ő BlackBerry készülékei viszont még mindig tartják magukat ezen a téren, és tulajdonosaik sokkal inkább befogadják a célzott hirdetéseket, mint azok, akik Androidos készülékekről böngészik a weboldalakat. A RIM 1,06$ míg az Android épp, hogy csak megelőzve az iPod Touch-ot (melyből ebben az utolsó negyedévben csak 5.3 milliót adtak el), a tavalyi 2,10$-ról visszaesve már csak 0,88$-t ér a hirdetők számára. A sort a Symbian zárja 0,37$ eCPM értékkel és a forgalma is egyre csak csökken, hisz már csupán a 3,5%-át teszi ki az összes kattintásnak. Az Android rossz szereplése azért is meglepő, mert azon kívül, hogy a legelterjedtebb operációs rendszer az okostelefonok piacán, a mobil weboldalak forgalmának egynegyedét is ők adják. Viszont a hirdetések esetében már csak a kattintások 17 százalékát adják az iOS 46 százalékával szemben. A jelentés sajnos még nem számol a Windows Phone készülékekkel, így csak találgatni lehet, hogy a 20%, melyet az EGYÉB címszó alatt tettek közzé, többségét már a WP és nem a "hagyományos" java készülékek teszik ki.

Képek:

   
   
   

 

Töltésy Dávid

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!

Címkék: Android iOS Hirek