Hogyan NEM tudtam mobilt vásárolni?

Érdekes, és tanulságos eset történik folyamatában velem a napokban, gondoltam, megírom, egyrést, mert érdekes, másrészt, mert talán van valaki kis hazánkban, aki tud segíteni, megoldani a feladatot. A kiinduló helyzet: fejlesztő vagyok, a három nagy mobilplatformra fejlesztek, és mint ilyen, szükségem van tesztkészülékekre. A folytatás azonban meglehetősen cifrára sikerül.

Persze tudom, hogy ott vannak a szimulátorok és emulátorok, ám azok nem feltétlenül ugyanazt produkálják, mint egy valódi telefon valódi op. rendszerrel. Tehát lássuk, jelenleg milyen tesztkészülékekre lenne szükségem. Kellene egy iPhone 5 vagy egy iPod Touch 5G a megnövekedett képernyőméret miatt. Kellene egy nagyképernyős Android telefon, mert az emulátor nem képes egy FrameLayoutban lévő TextView-nak beállítani a margóját. Kellene továbbá egy WP8 telefon is, mert ugye a WP7-es alkalmazások elvileg megfelelnek, ám néhányat mégis visszadobnak, hogy nem tudják ajánlani WP8-ra a módosítások nélkül.

Az belátható, hogy ennyi hűségnyilatkozatot nem írhatok alá a szolgáltatóknál, arról nem is beszélve, hogy bizonyos telefonokat csak a norvég társaság árusít, nem is olcsón, miközben nekünk másiknál van a flottánk erősen hűségidőben. Marad tehát, hogy venni kell pár készüléket kártyafüggetlenül. Igen ám, de hol?

iPhone-t kizárólag az Apple magyar webáruházában lehet kapni, de egyrészt kártyával kellene fizetni néhány százezret, ami a mai hackerekkel teli világban nem túl célszerű, másrészt 3-4 hét a szállítás. Az új iPod Touch pedig jelenleg nem kapható az országban. A programjainkat pedig optimalizálni kellene 4 inchre.

Gondoltam, Androiddal egyszerűbb dolgom lesz, hiszen mindenhol kapható. Ha már a Nexus készülékek dedikáltan fejlesztői készülékek, gondoltam, veszek egyet, az legalább biztosan frissülni fog. Megkerestem az egyik ismert magánkereskedő (GSMLine) honlapját, ahol kint volt, hogy 97.000 Ft egy ilyen telefon 27% ÁFÁval, és 82 ezer akciósan. Elmentem, megkérdezni, akkor ez most hogy is van. Kiderült, hogy az akciós német nyelvű, 3 hét alatt szerzik be, és valószínűleg számla nélkül (esetleg kinti számlával) vehetem meg. Mondtam, semmi baj, legyen az ÁFÁs ár, és bankkártyával fizetnék. Erre kiderült, hogy a számla még sok ezer forintba kerül, a bankkártyás fizetés pedig 2% kezelési költség. Közöltem valük, hogy azt kellene hirdetni, amit árulnak, és annyiért, majd eljöttem, mert a bizalom eltűnt a cég iránt.

Megnéztem még pár hasonló cég honlapját, ugyanilyen konstrukcióval találkoztam, már fel se hívtam őket.

Ilyen állapotok közt felmerül a kérdés, ha nincs időm kiutazni külföldre,és ott szabályosan megvenni a készülékeket, hogy fogok tudni tesztelni? Van valakinek ötlete a megoldásra?

UPDATE! Közben a kommentek között megszületett a megoldás az Android készülékre, amit ezúton köszönök. Természetesen, ha ismertek megbízható mobilüzleteket, írjátok ide nyugodtan, hadd ismerjék meg mások is! 

Képek:

   
   

 

Rusznyák Gábor

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!