Barátom kalandja a T-mobile-nál

Egy barátommal esett meg az alábbi eset, mikor is szeretett volna venni egy iPhone 5-öt a T-mobile szolgáltatón keresztül. Mivel nem ez volt az első probléma a magenta színű céggel, és várhatóan nem is az utolsó, mindenki okulására leközöljük. Lássuk hát magát a sztorit.

2 éve megfertőzött egy márka, de nincs jelentősége, úgy döntöttem, hogy 2 éves készülékemet nyugdíjazom, "beállok a sorba" az új modellért. Besétáltam a Mammutba, elmondtam mit szeretnék,  rendelésre van, nem lehet tudni mennyi idő, de legutóbb 3-4 nap volt. Az idő ellentmond a híreknek, de ha ők mondják…. Minden esetre rögzíti a webshopban, mert ez a menete.

2 nappal később ránéztem a webshopba, ahol látom, hogy tartozásom van, ráadásul 2 tétel. Volt egy számlareklamáció, amiről nálam van az eredeti jóváíró számla, ez a nagyobb tételre szól, a másik 1000 Ft, ez korábban a webshop szerint túlfizetés volt, így az ott javasolt összeget utaltam el, így lett 1000 Ft tartozásom. így tudja. Feltételeztem, hogy tartozás esetén nem én leszek a kedvenc ügyfél, és nem is látom a rendelést, így újra bementem a Mammutba, tisztázni a tartozások kérdését, rendeztetni a weshopos felületen is, és érdeklődni, hogy a megrendelés nyomának hiánya összefügg-e a feltételezett tartozással.

Rendelésnek nyoma sincs, a nagyobb összeggel tényleg nem tartozok, 1000 Ft-tal igen. Ezt befizettem, de a webhez semmi közük, majd ha látják a befizetést, jóváírják. A rendelésnek látszania kellene. Némi tanakodás után kibökte, hogy nem tud segíteni, rendeljem meg én a webshopban.

Megpróbáltam, de meg kellett tudnom, hogy nem rendelhetek, mert az én előfizetésemmel nem lehet, próbálkozzak személyesen (pipa), vagy a webshop@t-mobile.hu e-mail címen.

Értelem szerűen az e-mailt választottam. Megemlékeztem az addigi kalandjaimról is, vártam volna némi magyarázatot a történtekre. Kb a fentieket írtam le, jött is válasz, hogy adjam meg a rendelésszámot. Jeleztem, hogy nem kaptam ilyet, annyi eszem lett volna, hogy beleírom a levélbe.

Ha nem kaptam rendelésszámot, akkor nem lett jóváhagyva a rendelés, és a 3-4 nap is valótlan. Gondolom, hogy ha személyesen megyek be, akkor ott kaptam volna rendelésszámot, ha ilyet nem adott a rendszer, akkor az ügyfélszolgálatosnak fel kellett volna ismerni a helyzetet. Nem ismerte fel.

Javaslat: rendeljem meg a webshopban, vagy adjam meg a telefonszámomat. Itt végképp kiakadta, az első rész kapcsán nem indokolnám bővebben, a második azért lepett meg, mert céges címről küldtem minden egyes levelet, és az aláírásban eddig a pont épp 4x szerepelt a telefonszámom.

A telefonszám helyének ismertetése után újabb magyarázat: Nem a nem létező tartozás miatt nem tudok rendelni, hanem azért, mert kiemelt díjcsomagom van, ezért csak az ügyfélmenedzserem tud segíteni.

Felhívtam az illetőt, aki általában szokott segíteni, ebben az esetben korábban azt javasolta, hogy január körül keressem, hagyjam most ezt a telefont. Megtudtam, hogy Ő nem az ügyfélmenedzserem, mert hozzá a flottát közvetlenül „birtokló” cégcsoport tartozik, én mivel ennek al-franchise partnere vagyok, így semmi közünk egymáshoz, de nyugodjak meg, a "senki földjén" vagyok, nekem nincs ügyfélmenedzserem, nem tud segíteni.

Felmerül a jogos kérdés, hogy ezeket miért nekem kell kideríteni, értékelhető válasz nincs, de ha megmondom, hogy melyik ügyfélszolgálaton voltam, akkor majd jól megkérdezik a kollégájukat, hogy miért történt téves tájékoztatás. (várom a megfejtéseket)

Megtudtam, hogy a webshopban én az életben nem fogok tudni rendelni, az a lakossági ügyfeleknek van, ez a magyarázata, hogy tévesen tájékoztattak sorozatosan. Hívjam a 1735-öt, majd ott segítenek.

Felhívtam, megtudtam, hogy van egy másik webshop, én ott tudok rendelni, de ők csinálnak egy gyors regisztrációt, majd fejezzem be személyesen, vagy interneten, és akkor a jövőben egyedül is tudok rendelni. Megadtam az adatokat, meg a kívánt készülék paramétereit, és mivel sim kártya cserére is szükség van, extra kérést is előterjesztettem, egy másik számra szóljon a kártya, mert azzal fogom használni. Semmi gond, természetesen megoldható, rögzíti, árat tisztáztuk, majd értesítenek, várhatóan hosszú idő lesz, kb 3 hét.

Megjön a visszaigazoló e-mail, döbbenetes módon arról a webshop@t-mobile.hu címről, amiről azt is megtudtam, hogy nem tudnak segíteni….

Másnap reggel újabb e-mail, a telefon számlázás alatt, de más összeg szerepel, mint amit megbeszéltünk, és ráadásul magasabb összeg.  2 óra múlva újabb e-mail a fenti címről, szállítás alatt, az összeg még mindig nem jó. Hívom a 1735-öt, hogy most Hong Kong-ból szállítanak a 3 hét miatt, illetve, hogy mennyibe fog kerülni? Nem találják a rendelést, átkapcsolnak. Ott már a rendelés számot is megkérdezték, de nincs hozzá jogosultságok, rossz számot hívtam, hívjam a 1735-öt. Elárultam egy titkot a hölgynek….. Ok, akkor beszél a tárosztállyal. Nem tud beszélni a társosztállyal, mert csak e-mailben tud velük kommunikálni, de visszahív. Ezúton is hála neki, tényleg visszahívott, bár erre már nem is számítottam. Megtudtam, hogy az ár annyi, mint amit korábban mondtak, a társosztály beállította, és holnap ki is szállítják.

30 perc múlva hívnak a T-mobile-tól, futár a ház előtt van. Nocsak! Átveszem, örülök, amíg ki nem bontom. Nem a megfelelő számra jött a sim! Lássuk be, várható volt, de legalábbis nagyon nem lepődtem meg. Hívom az illetőt, aki nem az ügyfélmenedzserem, aki ledöbbent, hogy a kezemben van a telefon, Ő nem tudja átírni a sim-et, mert másik raktárból van, de visszahív és megmondja, hogy kit keressek. Ez 2012.10.11.-én volt, még nem hívott vissza. Happy end van, ollóval és körömreszelővel kialakítottam a nano sim-et még aznap.

Várom a számokat, hogy a leírtak alapján hány alkalommal lettem megtévesztve!

Természetesen mindezt levelekkel tudom bizonyítani, a telefonbeszélgetéseket a szolgáltató rögzítette.

 

Képek:

   
   

 

Rusznyák Gábor

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!

Címkék: iOS Hirek