Rászoktam a Google Pluszra

g+.pngMiért jobb nekem, mint  a többi közösségi hálózat? Néhány érv és gondolat.

Közösségi megoldásokból Dunát lehet rekeszteni manapság, lassan minden közösségi alapon működik, ami nem is baj, csak a határokat tartsa be mindenki.

Evolúció

Kezdtem az iwiw-vel anno (bár nem is volt oly rég...), tetszett az ötlet, csak hirtelen tönkrement az egész. Egyrészt azért, mert teleszórtak ismeretlenek reklámokkal, másrészt pedig kezdett mindenki ott lenni. A biztosítékot nálam az verte ki, amikor egy hivatal küldött nekem egy kopipésztes határozatot, amiben csak a nevet és a címet írta át az enyémre - csakhogy nem mindenhol. Kíváncsiságból megnéztem az iwiwen az illetőt, és sokat megtudtam róla: ez volt az intő jel, hogy azonnal töröljem magam onnan: ha mással megcsinálta egy  hatóság, akkor velem is meg fogja. Micike ellen nincs orvosság.

no_iwiw.jpg

Aztán jött a fészbuk, ami azonnal felidegesített, amikor munka helyett játszó ismerőseim tojásokat, gemeket, egész csirkéket küldtek nekem felkérésként (bár lehet, hogy egy virtuális disznóölésben benne lettem volna). Ezután jöttek a reklámok, mostanra pedig odáig fajult a dolog, hogy kerülöm a használatát, amennyire csak lehet. Néha hozzászólok valamihez, de minek. Tekintettel az összetett, átláthatatlan és szabályozhatatlan beállításrendszerre, nem érzem biztonságban a privát szférámat. Tehát ez is hamar kiesett.


447a4a1d698625b0bf93f3e9e8dea34b.png

G+

És akkor jött a Google+. Már a béta tesztelési meghívásos fázisban benne voltam, és viszonylag gyorsan kiismertem magam a felületen. Reklámok nincsenek, tényleg csak azokkal osztok meg dolgokat, akikkel akarok, és csak azt látom, ami engem is érdekel. Ez nekem új volt. Igaz sok mindenben nem intuitív a kezelése, itt is vannak tippek/trükkök, de korántsem annyi, mint a többinél.

G+-630x350.png

A kezdeti fellángolás után sokáig jegeltem az alkalmazást, de a legutóbbi újdonság (a közösségek) bevezetése óta minden nap használom, méghozzá elég gyakran. Mi ennek az oka?

Egyrészt ez a portál, a NapiApp. Az újdonságok, új és hasznos alkalmazások felfedezése nem mindig egyszerű dolog, és ebben sokat segít a G+. Van android appoknak dedikált közösség, több Android nevű közösség, a hazai portálok is egyre aktívabbak ezen a felületen, hiszen tematikusan tudja mindenki kezelni az őt érdeklő témákat.  

Másik dolog, hogy reklám nincs, ami nyilvánvaló hátrány a cégek szempontjából, hiszen így bevétel sem jelentkezik innen, de annak inkább maradjon meg a fácse, én örülök neki. Felhasználói szempontból azonban nincs jobb ennél, hiszen ha visszautasíthatatlan ajánlatokra vágyok, megnézem, mi újság a FB-on, egyébként meg itt jól érzem magam.

Nagyon jól szabályozható, hogy mit lássak a falon. Egyrészt lehet váltogatni a különféle körök falai között, de én ezt nem használom, csak az van a köreimben, akire kíváncsi vagyok, arra viszont mindre. Egyébként a köröknél egyenként szabályozható, milyen sűrűségben kerüljenek a falra, tehát jól finomhangolható a rendszer.

A közösségek menüben rendkívül jól, tematikusan lehet olvasgatni, ötleteket meríteni, tudást bővíteni. Van kicsi, néhány fős közösség, és van néhány nagy, több tízezer fős csoport is. Ez utóbbi hátránya, hogy a témában elég nagy a "zaj" azaz a számomra érdektelen hozzászólások halmaza, de gyorsan átlapozható, még egy 80.000 fős közösségben sem nagyon van 100-150 hozzászólásnál  több egy nap alatt.

Igaz, hogy jelenleg még mindig inkább jellemzően a 20-40 közötti/körüli geek társaság gyűlik a G+-on, de már itt-ott látszik, hogy nem sokáig, a fiatalabbak is kezdik felfedezni maguknak ezt a felületet. A mobil alkalmazásnak és magának a G+-nak is van még persze néhány nyűgje, de ezekkel együtt lehet élni, a mindennapi használatot sokban nem befolyásolja, és úgyis javítani fogják.

Aki most kezdi az ismerkedést a Google Plusszal, annak itt található egy jó kiinduló pont magyar nyelven, illetve tippek/trükkök angolul.

GOOGLE_COMMUNITY.jpg

Eme néhány gondolat után befejezésképpen ajánlom azokat a közösségeket, amiket gyakran felkeresek, csatlakozzatok, higgyétek el, érdemes:

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!

Címkék: Android Hirek