Might and Magic: Clash of Heroes
A mobil és tablet játékoknak az egyik legnagyobb hátránya a konzolos és PC-s társaikkal szemben, hogy kevés az olyan amit ne lehetne pár óra alatt megunni. A legtöbb játék inkább arra jó, hogy 10-20 percre elővegyük vagy ha története is van azt is hamar végig lehet játszani. A Might and Magic: Clash of Heroes nem ezek közé tartozik, kevés ilyen komoly játékkal találkozhatunk az alkalmazásboltokban. A Clash of Heroes egy kalandjáték, körökre osztott puzzle harcrendszerrel.
A játék először Nintendo DS-re jelent meg, utána következett a PC-s változat és most januárban jött ki mobil eszközökre is. A játék hősei a Heroes of Might and Magic ötödik részéből is ismerősek lehetnek, de a történek jó pár évvel korábban játszódik. A sztori jól kidolgozott és meglehetősen hosszú is, a sok párbeszédet azért a végére meg lehet unni. A Heroes-hoz hasonlóan itt is gyűjthetünk varázstárgyakat és a játékból megismert izmosabb egységeket is megszerezhetjük
Harcrendszer
A seregünk kétféle egységből áll: az alapegységekből (core unit), amikből bármennyi utánpótlást hívhatunk és 3 különböző színű hely áll a rendelkezésükre. A másik 2 hely az erősebb egységeknek (elite és champion) van fenntartva. Ezek sokkal erősebbek, velük dönthetjük el a csatákat, de óvnunk is kell őket, mert ha ilyen egységet vesztünk azt csak nyersanyagért tudjuk pótolni.
A harcmező két 8*6-os játékmező egymással szemben. Ha az ellenfél területén túljut egy támadó alakzatunk akkor az ellenféltől HP vonódik le, ha a HP bármelyik oldalon 0-hoz ér a csatának vége. A csata elején a hősök szintjének megfelelő számú egység szerepel mindkét térfélen, mindegyik a 3 alapszín valamelyikében, innen indul a csata. Minden körben 3 lépésünk van amik a következők lehetnek:
- bármelyik oszlop utolsó elemét átrakhatod egy másik oszlop végére
- bármelyik egységet törölheted
- utánpótlást kérhetsz az elhullottak helyére
- aktiválhatod a hősöd speciális támadását
Ha függőlegesen létrehozol egy azonos színből álló hármas csoportot, akkor abból támadó alakzat lesz, ha vízszintesen, akkor pedig védőfal. Az alakzatok a sor elejére ugranak. Ha egy kör alatt több azonos színű formációt hozunk létre, vagy egy oszlopban két azonos színű alakzatot képzünk akkor extra támadópontokat kapunk. Minden egység adott késleltetéssel (2-6 kör) és adott támadóerővel rendelkezik. A csaták megnyerésével XP-t kapunk amiből a karakterünk és az egységeink is fejlődnek.
A harcrendszer elsőre bonyolultnak tűnhet, de az első csatákban mindent részletesen elmagyaráz a játék nem lesz nehéz megszokni. Amire megunnád a játékot jön kapsz egy új egységet, jön egy főellenség vagy jön a következő faj és csak nem akarod letenni. Akinek a hosszú sztori is kevés annak lehetősége van online megmérettetni magát más játékosok ellen is
A játék főleg tableten ajánlott, kis képernyőn a szövegek nehezen olvashatók, az irányítás pedig nehézkes. Egyelőre csak iOS-re elérhető, de Android-ra is hamarosan érkezik, Az ára 5$ ami a játék hosszúságát figyelembe véve nem tűnik soknak.
Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!