Magyar csillag, az Androidos játékok égboltján! (1. /II.)

Era kalandjai (nagyteszt)

Megdobban a szívem, amikor hazánk tehetséges fiainak alkotásáról adhatok számot. Már régen írtam magyar fejlesztésről, de most egy igazi, gyöngyszem került a kezembe az Andev - Smart Development fejlesztőcsapat 3D-s platform játéka az ERA kalandjai (ERA's adventure). Felkerestem a fejlesztőket, Kopacz Botond fejlesztő hozzáférhetővé tette a játék teljes verzióját, valamint kaptam egy leírást a játék főbb irányvonalaival kapcsolatban. A Botond által küldött anyag részleteit "dőlt betűvel" jelenítettem meg.
Ha szeretted a 90's évek vége felé világméretű népszerűségnek örvendő Crocs sorozatot, vagy a Super Mario 3D-t, Sonic Generations-t, akkor ezt nem fogod letenni, amíg végig nem viszed :)!

kkelspkep.png

Várnak a kalandok, lépj be!

A játék indítása, kezdőképernyő

Első lépésként letöltöttem a közel 84 MB-os teljes verziót. Indítás után egy nagyon aranyos, vidám, színes grafikájú üdvözlőképernyő fogadott, ahol egy klasszikus magyar erdőrészlet volt látható, kis bébi sárkány hősünkkel. A kezdőképernyőn a fogaskereket benyomva végezhetjük el a beállításokat, (hangok, effektek, grafika és élsimítás, segítség, Facebook kapcsolat). A jobb alsó sarokban a kis filmtekercsre tapicskolva Era történetének előzményeit láthatjuk.

kkkezdet.jpg

Kezdőképernyő opciógombokkal, Era mi lesz most veled?

Játékmenet, irányítás

Elindítva a play-t 15 kis lakat kerül elénk, mely a pályák számát mutatja, bármely nyitott lakatra rákattintva bejutunk ERA univerzumába.
"Jelenleg 15 pályából áll a játék, ami Era kalandjainak első történetét fedi le, a kaland második történetének pályái pedig jelenleg is fejlesztés alatt állnak. A játék főhőse Era, akiről a játék a nevét is kapta. Era történetének első fejezete az, hogy csapdába esett egy arénában és onnan szeretne kiszabadulni. Kiszabadulni pedig csak úgy tud, hogy ha a különböző pályákon megtalálja az összes „rejtett” ládát, amiben kulcsok vannak. Minden pályán összesen három ládát kell megtalálni. A rejtett ládák csak akkor válnak igazán kihívássá, és valóban rejtetté, hogyha a beállítások menüben kikapcsoljuk a segítséget, egyébként pedig egy nyíl mutatja a helyes irányt, hogy merre található a legközelebbi láda. Minél messzebb van Era a ládától annál haloványabb a helyes utat mutató nyíl is."
A képernyő bal oldalán található az irányító konzol, jobb oldalt az ugrálásokra és a tűzfújásra szolgáló gombot találjuk...

kkeleje.png

Feladat ismertetés és néhány jó tanács, jobboldali irányítókonzol - baloldali tűz és ugrógomb

"A játék irányítása eleinte nem egyszerű dolog, főleg azoknak a játékosoknak, akik a „.. run” típusú játékokhoz vannak szokva, mert a játékban egy minden irányba mozgó virtuális joystick segítségével lehet barangolni. A pozitívum benne viszont az, hogy a virtuális joystick helyzete nem fix, tehát bárhol megérintjük a képernyőt, oda mászik a joystick, ami gyakran jól jön." Ez ténylegesen egy nagyon jó és praktikus funkció, a vándorló konzol ötletével más játékban még nem találkoztam.
"Az első néhány pályán megtanulhatjuk, hogyan kell irányítani Erát, majd a későbbi pályák egyre nehezednek. Eleinte a pályák az ügyességről szólnak, jó időben jól kell ugrálni és leküzdeni az akadályokat, a későbbi pályák pedig a leleményességről és arról, hogy kellőképp hamar meglelje Era a ládákat és a kulcsokat. Minden pálya időre megy, ha Erának nem sikerül időben megtalálni mind a három ládát, akkor sajnos újra kell kezdeni a pályát. A pályákon többnyire találhatók valóban rejtett kincses ládák is, amiknek a megtalálásához semmilyen segítség nem vezet. Ezek a ládák vagy extra időt rejtenek vagy pedig extra sebességet. A pályákon nagyon sok dolog felrobbantható, erre sokszor szükség is van, mert egy-egy akadályt csak így lehet kikerülni. A tárgyak felrobbantása után extra pont is jár, annak függvényében, hogy a tárgyat milyen nehéz volt megsemmisíteni, hány lövés kellett hozzá, stb."

kkeleje2.png

Éles helyzetben - hol lehet a kulcs - jaj csak le ne essek, az idő is szorít!

Személyes játékélményem, jó tanácsok

Elindultam az 1. pályán, egyből láttam, hogy egy kis vonal növekedett a képernyő szélén, mely az idő pörgését mutatja, a képernyőn "Jobb oldal felül három dolog található: legfelül a rang, a helyezés, alatta a pályán elért korábbi highscore, ez alatt pedig a megtalált kulcsok számát mutatja a játék. Amennyiben nincs internetkapcsolatunk, úgy „#” jelzi, hogy még nincs rangunk." Az első meseszerű pálya elején találtam néhány ládikát, melyben 1 kulcsot leltem. Nagyon tetszett a tűzlehelet, néhány hordót egyből hamuvá változtattam:). Ha a beállításoknál kipipáljuk a segítség gombot, akkor a játék során egy vékony sárga egyenes jelzi nekünk hova kell továbbmenni a pálya megnyerése érdekében. A segítséget csak végszükség esetén kapcsoljuk be, mert elrontja a felfedezés örömét. Továbbrohanva a pályán a többi láda, hordóhalomban 2 újabb kulcsot leltem meg. Mikor megcsináltam a pályát, a játék kiírta, hogy a globális ranglistán a 384. lettem :).
"Minden pálya sikeres befejezése után a játék pontszámot számol a felrobbantott tárgyak után járó extra pontokból valamint abból, hogy milyen hamar sikerült befejezni a pályát. Az elért pontszám mellett a játék „világ rangot” is számol, ami azt takarja, hogy az adott pályán elért pontszámot összehasonlítja az összes többi játékos pontszámaival. Ezen felül pedig a pályán elért pontszámok megoszthatók Facebookon is (ez a funkció még eléggé sántán működik)."

kkera02.png
A poszt következő részében kicsit belenézünk a további pályákba, lesz néhány szó a grafikáról, a játék zenéjéről, bemutatom véleményemet és végül láthatjátok a játék adatait. Addig is játékra fel (klikk a Goodle play-es képre)!

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!