Sony Xperia Tablet Z

Vízálló nagyképű

Mikor megtudtam, hogy tesztelhetem a készüléket belegondoltam, hogy én nem vagyok az a tabletes típus, és arra gondoltam, mit fogok én kezdeni egy 10,1 hüvelykes tablettal. Aztán megérkezett a csomag kibontottam és leesett az állam. Egy nagyon jól megtervezett készülékkel néztem farkasszemet. 

_DSC0296.JPG

Doboz, külső, tartozékok:

A készülék doboza egy hatalmas tégla, melyen a készülék képe díszeleg. Kibontva először magával a készülékkel találjuk szembe magunkat, alatta pedig megtaláljuk a töltőt, az adatkábelt és némi dokumentációt. Őszintén szólva kicsit több minden is elfért volna a dobozban, hisz rengeteg a kihasználatlan hely. 

_DSC0285.JPG

A készülék nagyon letisztult, és minden él egyfajta gumírozást kapott, az IP57 miatt. Minden csatlakozót, ki ajtók rejtenek. A készülék szemből nem túl izgalmas, hiszen csak a hatalmas fullHD kijelző van itt, és felette a 2,2 MP-es kamera, kicsit balra pedig a gyártó logójával találkozunk. A bal oldalán a tabletnek van a bekapcsoló gomb, alatta a hangerő szabályozó gombok, felette pedig a jack csatlakozót rejtő kis ajtó, ami igencsak benn van a helyén. Lefele haladva itt találjuk még az egyik hangszórót. Alul bal oldalt találjuk a töltő csatlakozót rejtő ajtót, jobb oldalon pedig a microSIM és microSD kártya helye, Jobb oldalon alul van a másik hangszóró. Felül semmi sincs, csupán középtájon az IrDA. A készülék hátoldalán középen van az Xperia felirat a sarokban pedig a 8,1 megapixeles kamera, a hátlap viszont rettentően gyűjti az ujjlenyomatokat, így gyakran kell tisztítani.

2013-07-30 18.57.17.png

Hardver, szoftver:

Egy ilyen kategóriás készüléktől bátran elvárhatja az ember, hogy ne jelentsen semmi sem problémát, és nem is jelent neki, vagy legalábbis nekem nem sikerült megakasztani. A készüléken jelenleg még Android 4.1.2 fut, de hamarosan érkezik a 4.2 és utána a 4.3 is ha minden igaz, így a frissességre csupán átmenetileg lehet panaszunk. 

_DSC0293.JPG

A készüléken a Sony saját Xperia UI felülete van, ami tartogat néhány meglepetést. A képernyő tetején egyfajta tálca, van ahova kipakolhatunk pár gyorsindító ikont. Továbbá vannak itt minialkalmazások is, amik eblakokban tűnnek elő. De mind között a legérdekesebb a Távirányító alkalmazás, amivel szinte bármilyen készüléket tudunk irányítani. 

2013-07-30 18.54.04.png

A gyártó nem pakolta tele feleslegesen alkalmazásokkal és ez nem is baj. Megtaláljuk a szokásos Google alkalmazásokat, ezeken felül pedig van FM-rádió, ami nagyon jó pont és jól is működik, van itt még TrackID ami egy zenefelismerő alkalmazás, van zene, videó lejátszó alkalmazás, OfficeSuite, amit nem nagyon kell bemutatni. Továbbá van Socialife, ami a közösségi szolgáltatásokat gyűjti egybe és van Sony Select, vagyis a gyártó specifikus alkalmazások. Akinek ez kevés lenne természetesen a Play Store-ból bármit le lehet tölteni.

2013-07-30 18.55.44.png

Mint említettem a sebességre nem lehet panasz, hisz a készülék lelke ugyanaz mint, ami az Xperia Z-ben van, tehát Qualcomm Snapdragon APQ8064 Chipset végzi a feladatát, amiben négymagos magonként 1,5 GHz-en pörgő processzor van, és Adreni 320 felel a grafikus megjelenítésért, és 2 GB RAM áll a futó alkalmazások rendelkezésére. A felhasználónak 16 vagy 32 GB áll rendelkezésére, de ha ez kevés lenne akkor bővíthető maximum 64 GB-os microSD kártyával. Természetesen lefuttattuk a szokásos teszteket, Geekbench: 2146, Antutu: 19946, Smartbench: 4552/2086, Quadrant: 7801.

Multimédia:

A készülék hátlapi kamerája 8,1 megapixeles, de sajnos vakuja nincs, így sötétben nem nagyon fogunk fotókat készíteni. A kamera szoftver sokoldalú, alapból mindent próbál magától kitalálni, de természetesen válthatunk manuális módra és rengeteg beállítási lehetőség nyílik meg előttünk. Videót természetesen fullHD felbontásban képes rögzíteni mindezt 30 FPS-sel. 

_DSC0292.JPG

A fényképek egész elfogadhatóak lettek, de azért tablettel nem egyszerű fotózni, és a vaku hiánya nem megfelelő fényviszonyok között elő is jön. A zajszűrés miatt elmosódhatnak a sötétebb részek, viszont a színek nagyon rendben vannak. 

Az FM-rádió mindent tud ami elvárható és örvendetes egy ilyen gépben, emellett a zenelejátszó nagyon szép és okos, és a kütyü a sztereó hangszórók nagyon jól szólnak. A videókat gond nélkül viszi még a 1080p felbontásúakat is. Konkrétan nekem csak a DTS hangú filmet nem akarta lejátszani, de egy programmal ezt is meglehet oldani, és már gond nélkül lehetett mozizni a vonaton.

Adatkommunikáció, összegzés:

A készülék mindenféleképpen képes kapcsolódni, hiszen az NFC.től kezdve van itt minden jó. Mint említettem van sim foglalat is és ha teszünk bele egy kártyát máris a nagyon gyors 4G/LTE hálózatokon netezhetünk. A GPS nagyon gyorsan megtalálja hol is vagyunk és élvezet ekkora kijelzővel navigálni, bár a szélvédőre nem szívesen applikálnám fel. 

2013-07-30 18.57.32.png

A készülék akkumulátora 6000 mAh-s és a gyártó szerint 9.5 óra videózára, vagy 110 óra zenelejátszásra elég. Ezt azért nem próbáltam ki, de átlagosan 2 naponta dugtam töltőre, pedig volt olyan nap, hogy munkaidőben erről hallgattam internet rádiót.

2013-07-30 18.56.01.png

Amikor megkaptam nem voltam egy tabletes alkat, de most szívesen elfogadnék magamnak egy ilyen darabot, hiszen nagyon sokoldalú és kellemes használni. Reggelente a buszon a híreket jobb ezen olvasni mint a telefonomon. Sajnos nem olcsó kütyü hisz az ára még mindig 180 ezer forint környékén mozog, ami nem olcsó. Viszont ha beérjük csupán Wi-Fi-vel akkor azért már sokat faraghatunk az árából. 

A készüléket a Sony Magyarország juttatta el hozzánk és ezt ezúton is köszönjük. 

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!