Mozi Mánia

Egy jó ötlet a gyengélkedőről

mzl.skfvmagl.175x175-75.jpgImádom a filmeket! Ha időm és anyagi hátterem engedi, szívesen eljárok moziba is, ezért elengedhetetlen, hogy az ember utánanézzen az éppen aktuális filmpalettának. Sokaknak elég, ha csak a történeti bevezetést elolvassák, mások pedig szeretnek pozitív, illetve negatív véleményeket mérlegelve dönteni arról, hogy érdemes-e megnézni az adott filmet. Nos a Mozi Mánia ezeket biztosítani tudja. De vajon milyen színvonalon?

Bennem először az a kérdés fogalmazódott meg, hogy kell-e, érdemes-e mozis alkalmazásokat fejleszteni, mikor az iMDb szinte mindent tud, amire szükségünk lehet. Rövid gondolkodás után a voksomat az igen mellett tettem le, mégpedig a magyar nyelv és a hazai kritikák miatt. Ugyanis az imént említett site nemzetközi, és minden országnak szüksége lehet a saját kultúrájában gyökerező véleményekre. Az érzéseim elég felemásak az alkalmazás használata közben. Érződik ugyanis a jó ötlet, de a kivitelezés nagyon sötét árnyékba bújtatja szegényt.

IMG_2509.PNG IMG_2511.PNG

Az első élmény rögtön a regisztráció. Lehetne vitatkozni, hogy szükséges-e egyáltalán, de felesleges egy későbbi aspektus miatt. Ahogy kitöltöttem az adatokat és véglegesítettem a folyamatot, csak egy fehér képernyő fogadott, és semmi visszalépési, vagy bejelentkezési opció nem volt. Amikor azonban újraindítottam a programot és bejelentkeztem, kicsit ismét meglepődtem, hiszen rögtön egy plakáttal találtam szemben magam. Az alkalmazásban ugyanis nincsen keresés, és talán ez a legnagyobb szívfájdalmam. De sajnos nem is az egyetlen. A képek minősége változó, hol kiváló, hol pocsék, a közöttük való lapozás sem valami meggyőző. Nem várom el az iBooks szintű animációt, de azt igen hogy gördülékeny legyen, pontosan tudjam, hogy most sikeresen lapoztam-e vagy sem. És ha már itt tartunk, a filmek sorrendje semmiféle logikát nem követ, legalább bemutatási időpont szerint lehetett volna rendezni.

IMG_2512.PNG IMG_2513.PNG

Egy film oldalán több dolgot csinálhatunk. Felül található 3 gomb, amivel elolvashatjuk a film szinopszisát, szerepoztását, sőt még trailert is nézhetünk, de ami a legfontosabb: kommentelhetünk. Ez egy jó dolog, szeretek véleményeket olvasni. Viszont a filmleírás menüpontban lehet szavazni és amolyan foursquare módra "becsekkolni". A szavazás azonban mégsem működik, nem lehet rányomni a neki megfelelő gombra, ez egy újabb kihagyott ziccer.
A plakátot nézve viszont van még 3 gomb a bal alsó sarokban amikről, semmi tájékoztatást nem kapunk. Az egyik biztosan a like, a másikkal láttamozhatunk, a harmadikra sajnos nem jöttem rá.
Ha már említettem, hogy nézhetünk trailereket, akkor azt is elmondanám, hogy ez csak vizuális élményt jelent, ha nincsen kéznél a fülhallgatónk. Nélküle ugyanis a beágyazott youtube videó néma, ami számomra teljesen érthetetlen.

A sok negatívum ellenére nem tudok kellően haragudni az alkalmazásra, hiszen ezeket a hibákat ki lehet javítani, és ha nagyobb látogatottságot szerez, akkor hasznos lehet a továbbiakban.

Letöltés iOS-re:

appstore-icon.png

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!