Navigálj épületen belül! - éles teszt

Kiútkeresés Mapstack-kel a BME állásbörzéjén

mapstack2.pngNemrég írtam egy posztomban a nagy érdeklődéssel övezett Mapstack beltéri navigációs alkalmazásról, megígértem hamarosan közzéteszek egy éles tesztet nektek, kisebb technikai nehézségek, (elcserélt mobil kütyü) miatt erre csak most kerül sor. Köszönöm az érdeklődő, bíztató Facebook üzeneteket a témával kapcsolatban. A teszt tanulmányozása előtt kérlek kedves olvasónk nézzétek meg az alkalmazásról írt első posztomat a jobb megértés érdekében. Fogadjátok szeretettel, rengeteg képpel megtámogatott a BME állásbörzéjén készített ismertetőmet.

Képes, éles teszt

Mielőtt megérkeztem a BME főbejárata elé elindítottam az alkalmazást, a külső kis térképen elnavigáltam a Központi épülethez. A külső térképen klasszikus GPS-es navigációval is elérhetőek a keresett pontok. A főbejáratot elérve alkalmaztam néhány beállítást, pl.: bejáratok, mosdók mutatása. Az ajtóban nagy Mapstack-es transzparens fogadott QR kóddal, a kódot beolvasva egyből bepozícionált az alkalmazás. A BME állásbörzén több ilyen kód is segítette a bolyongó embereket, többek között engem is :).

01_238x423.png 02_238x423.png 03_238x318.png

Irány a bejárat - néhány beállítás - segítő gyorstalpaló táblák

Pár tapolás után megjelent 3D-ben az egyetem 4 szintje, melyen jól elkülöníthető sárgás négyzetekkel ábrázolták az állásbörze pavilonjait. A szinteket hosszabb fel - le ujjhúzogatásokkal távolíthatjuk el egymástól, amelyik szintre kíváncsiak vagyunk arra csak rátapolunk egyet. A földszintre rápöttyintettem és belenagyítottam, részletesen láttam az egyes pavilonokat és azt is, hogy melyik cégé az adott stand. Egyik IT cég felkeltette érdeklődésemet, pavilonjára 2 szer kattintva az elsárgult, megjelent egy kis i betű és egy nyilacska, valamint a cég neve, az i betűn további infót kaptam a cégről, a nyilacskára kattintva pedig navigációs opciókat állíthattam be.

04_238x423.png 05_238x423.png 06_238x423.png

3D-s áttekintő szinttérkép - 2D-s földszinti kép - földszinti pavilonok látképe

7_238x423.png 8a_238x423.png 9_238x423.png

Informálódjunk - pavilonok felirattal - akkor nézzük a részleteket cégekre lebontva

Néhány információ megbeszélése után kicsit böngésztem a térképet és megtaláltam a Lengyel Intézetet, ami különösen érdekelt, gondoltam ki is próbálom a szoftver beltéri navigációs képességeit. Szétnéztem, a mellettem kiállító cég nevét beírtam a szöveges keresőbe, melyet lokalizált az alkalmazás, be is állítottam kezdőpontnak, majd a Lengyel Intézetet megadtam végpontnak.

10_238x423.png 12_238x423.png 13_238x423.png

Kezdőpozíció megadása - céginfók - végcél útvonallal

14_238x423.png 15_238x423.png 16_238x423.png

Navigációs útvonal több emelet között 3D-ben és a célemeleten 2D-ben

Az app nagyon látványosan jelezte merre kell elindulnom, kifejezetten tetszett a 3D-s szintek közötti térbeli út kijelzése, mikor elértem a célemeletre lekértem a 2D-s aktuális emelet képét, követtem a kis piros vonalat és pár perc múlva már a Lengyel intézetnél voltam.
Következő lépésben egy vízkezeléssel foglalkozó céget néztem ki magamnak, közben érintettem régebbi osztálytermemet és a keresőbe beadtam egy ATM-et is, mert pénzre volt szükségem. A vízkezeléssel foglalkozó cégről részletesen le tudtam kérni infókat, így már nem teljes felkészültség nélkül értem oda a standhoz.

17_238x423.png 18_238x423.png 19_238x423.png

Irány az ATM - céginformációk a teljesség igényével - komoly adatbázis

Néhány prospektus átvétele után meglátogattam egy újabb nagy multi céget. Ismét beadtam a szöveges keresőbe a célpontjaimat, melyeket pillanatok alatt megtaláltam. Végül a Nemzeti Közlekedési Hatóság pavilonjánál fejeztem be az állásbörzét. Több embernek ajánlottam az alkalmazást, mely különösen a külföldieknél örvendett nagy népszerűségnek.

20_238x423.png 21_238x423.png 22_238x423.png

.Jöhet a lépcsőzés - 3D navigáció - cél bekalibrálása

22a_238x423.png 23_238x423.png

Alapos információk az utolsó részletekig - irány a mai utolsó kiszemelt standunk

Összegzés

Egy kifejezetten hasznos, igazi hiánypótló alkalmazást kapunk, melynek egyik legnagyobb előnye, hogy beltéren tudunk vele navigálni GPS jel nélkül! A menük nagyon könnyen elérhetőek, az alkalmazás használatának elsajátítása kifejezetten egyszerű. A jelzett útvonalak; kiinduló pont, cél, a célobjektumok feltüntetése tiszta egyértelmű. Az elforgatás zoom-olás révén kisképernyős SONY U telefonomon is kompromisszumok nélkül tudtam használni az app-ot. A világos, közérthető navigációt tovább segítette a helyszínen elszórt QR kódos táblák, melyek révén egyből betájoltam magamat hol is vagyok, ezáltal a tájékozódás, a kezdőpontok, végpontok megadása is könnyű volt. A táblákon felsorolt instrukciók alapján, a ’laikusok’ is 2 perc alatt megtanulhatták az alkalmazás használatát. Különösen tetszett, hogy minden egyes cégről, egyesületről komoly háttéradatbázis volt beépítve az app-ba, így az ismeretlen cégek standjához már úgy tudtam odamenni, hogy részletesen előre tájékozódhattam a felkínált pozíciókról a cégek tevékenységéről, hátteréről stb. Az adatbázis teljes mértékben aktuális adatokkal volt feltöltve. Szoftveres, kompatibilitási problémákat nem tapasztaltam.

24_238x423.png 25_238x423.png

Végül de nem utolsó sorban jöhet az értékelés, kommentelés - pozitív összhang

Mindössze egy dolog volt néha kicsit nehézkes a kiinduló és a célobjektum szöveges keresőben való megadása (elgépelés, figyelmetlenség), de ez inkább a kisképernyős kütyünek, semmint az app-nak volt tulajdonítható. Remélem a jövőben az élet számos más területén is találkozhatom e profin összerakott app-al.

Paraméterek

Mobil operációs rendszerek: Android 2.1 vagy újabb
Ár: Androidra ingyenes
További extrák: épületrajzoló mini bétaalkalmazás: http://editor.mapstack.hu/
Telepítési méret: Androidra 1,7 MB,
Letöltési lehetőség: Androidraplaystore-icon.png
Weboldal: http://mapstack.hu/
Értékelésem: 5* / 5

No, akkor útra fel, hol van a csoki automata?!

.

Ha szeretnél több információt, vagy csak beszélgetnél, keresd Facebook oldalunkat!